Ubisoft kan brenne

Jepp. Overskriften er et ordspill på det å “brenne i helvette” og å brenne piratkopier av spillene de gir ut. Det de gjorde med kopisperren på Assassins Creed 2 er utilgivelig.

Jeg kan si det først som sist. Jeg kommer ikke til å kjøpe Assassins Creed uansett hvor bra det måtte være. Jeg kommer heller ikke til å piratkopiere det, eller noen andre spill fra Ubisoft.

Det de i praksis har gjort er å stemple hvert jævla naut som har kjøpt spillet som kriminelle. Med en kopisperre som krever at du er koblet til nett 100% av tiden du spiller et singleplayerspill, så gjør du ikke noe annet enn å få veldig mange forbanna på deg. Når det topper seg med at auth-serverne bukker under pga. målrettede angrep OG UBISOFT ENDA IKKE LUKTER LUNTA, så kan de bare brenne godt å lenge. Det har de virkelig fortjent.

Jeg har faen ikke lyst til å bruke mine hardt opptjente kroner på et produkt jeg bare LEIER så lenge serverne til Ubisoft er tilgjengelige. Hvem vet hvor lang tid det tar før de blir slått av? Og hvem vet når Ubisoft plutselig finner det for godt å bare sperre brukere ute fra sine spill, selv om de har kjøpt spillet og de hadde bare sagt noen få stygge ord om Ubisoft?

Brenn er et ord som ikke kan brukes for mye om Ubisoft …

VG

Gamer.no

– På grunn av eksepsjonell pågang har vi problemer med Online Service Platform. Dette påvirker ikke kunder som allerede er i gang med spillet, men kunder som prøver å starte nye spill vil kunne oppleve vanskeligheter i forhold til å koble seg opp mot serverne.

Han fortsetter med å forsikre om at det jobbes med saken, og at Ubisoft ber om unnskyldning for vanskelighetene de har påført kundene sine

Dere får faen ikke noen unnskyldning fra meg. Dere har skapt disse probleme helt og holdent selv med den jævla arrogansen dere viser!

10 thoughts on “Ubisoft kan brenne”

  1. Er prinsipiellt imot DRM-en til Ubi, men må også få lov til å si at jeg har hatt null problemer med den i praksis. Jeg spiller Assassin’s Creed 2 uten problemer, og er kobla opp til nettet uansett da jeg spiller på min stasjonære pc. Spillet finnes da heller ikke cracka enda, så piratene har ikke vunnet per dags dato. DRM’en fungerer foreløpig, og inntil den evt. blir knekket syns jeg det er helt ok at det er slik.

  2. søker man på f.eks thepiratebay i dag får man opp på første link:
    Assassins Creed 2 Crack + Server Emulator.

    så enkel var den løsningen..

  3. —Poengløst—
    Dette har absolutt ingen hensikt. Hackere kommer til å “cracke” denne kopibeskyttelsen like lett som de cracker kravene til å ha spill-CDn/DVDn inne i PCn mens man spiller.

    Det kommer til å virke på samme måte. Spillutviklerne lager betingelser til spillene for at de skal kunne spilles. Det at spillene skal kreve internett-tilgang er jo på lik linje som de alltid har krevd at disc’en skal være i PCn. Begrepet “NoCD/DVD crack” er jo allmennkjent blant alle PC gamere i verden. Nei, jeg er overbevist om at en “NoINTERNET crack” vil være like lett å modifisere…

  4. Det er jo akkurat det som er poenget her – de som bruker piratkopier får et bedre produkt enn de som faktisk bruker penger på å kjøpe spill.

  5. erik
    :

    søker man på f.eks thepiratebay i dag får man opp på første link:
    Assassins Creed 2 Crack + Server Emulator.
    så enkel var den løsningen..

    Men ifølge alle som har prøvd fungerer det likevel ikke…Så per dags dato er det ingen fungerende crack, og dermed sitter piratene igjen med ingenting. Ingen grunn til å føle seg snurt da.

  6. Noe sier meg alle som klager på kopisperren ønsker at bra spill skal lages og gis ut. For spillutviklere skal kunne gjøre netopp det må de faktisk tjene penger det gjør de ikke nå alle ønsker å få spille gratis bruke piratkopier henter Crack’s fra nettet OSV da må de komme opp med noe som hindrer det. Det kommer til å bli mer og mer vanelig at man må koble seg opp mot servere for å kunne spill f.eks oppmot STEAM eller mot seskapenes egene servere. Det gjør jeg gjerne hvis det betyr at nye og bedre spill fortsetter å blir produsert.

  7. @

    Thomas

    Jeg skjønner poenget ditt godt. I prinsippet er det samme beskyttelse som å ha CD/DVD-ROM i spilleren når du starter spillet, som å være koblet til en auth-server slik som Ubisoft gjør.

    Prinsipielt er de 2 identiske. De skal forhindre piratkopiering. Så langt er vi enige.

    Det som gjør majoriteten såpass naive er at flesteparten er villige til å LEIE spillet. Per i dag så er det nok at en av disse faktorene spiller inn, så er du forhindret fra å spille det:

    – Angrep mot Ubisoft sine servere.
    – Ubisoft går konkurs.
    – Om du sier noe stygt om Ubisoft, så kan de slå av din tilgang til spillet.
    – Din ISP har problemer med linja.

    Med gode gamle spill er det bare å putte i plata og spille i vei selv om firmaet som laget spillet er konkurs for lenge siden. Det kommer _ikke_ til å gjelde for AC2 om Ubisoft går konkurs.

    NB: Det går an å spille Steamspill i offline modus, men Steam er heller ikke perfekt.

  8. @Kent

    Enig i at det er langt i fra bra og jævla irriterende når man mister kontakt med serveren, men mitt poeng var sipllere kan jo i mange tilfeller takke seg selv for at det har bitt sånn.
    Har selv hatt mye irritasjon selv både med tapt kontakt med servere og ikke minst med enkelte kopisperrer hadde spesielt store irritasjon med med Half life 2 når det kom ut måtte kjøpe ny DVD-ROM for å få installert det, spillets kopisperre nektet å kjøre i min DVD-RW. Men det er jo sånn det er blitt PGA hva jeg skrev i min forrige post, men det er vel bare ett tidspørsmål før Crack kommer til denne nye også. Og da vil jo neste generasjon spill har enda mere kompliserte og irriterende “kopisperrer”

  9. @Thomas
    Det finnes haugevis av eksempler på spill som har droppet kopibeskyttelsen fullstendig og folk kjøper dem allikevel på prinsipp, fordi de vil støtte utgivere som ikke behandler dem som kriminelle.
    Det er selvfølgelig den ene enden av skalaen. En mer moderat versjon er jo Steam, som ihvertfall ikke krever et begrenset antall installasjoner, eller at man må være konstant på nett for å spille. I tillegg, og ikke minst, gjør de FORDELENE med å faktisk kjøpe spillene bedre enn ulempene. Eksempler på dette er at man har et bibliotek med uendelig antall nedlastinger av alle sine spill, man har backup-funksjoner, steam cloud, community funksjoner, automatiske oppdateringer av alle spillene, osv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *